کدبانو

روزمرگی یک بانو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

غذا های سنتی و مدرن

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۳۲ ب.ظ


املت_اسپانیایی



مواد مورد نیاز این املت کدو ، پیاز و سیر به همراه مقداری اسفناج است. یک عدد کدو را با پوست به صورت حلقه های خیلی نازک ببرید و یک عدد پیاز کوچک را هم خلالی کنید. یک حبه سیر را رنده کنید حالا چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و به میزان دلخواه به آن نمک ، فلفل و آویشن اضافه کنید و خوب هم بزنید. داخل ظرف مخصوص فر یک قاشق غذاخوری روغن ریخته و کدو ها را داخل آن بچینید و پیازها و سیر رنده شده را هم به آن اضافه کنید. بعد تخم مرغ های زده شده را همراه نان تست یا باگت خرد شده اضافه کنید و داخل فر گرم شده با درجه حرارت 180درجه سانتیگراد بگذارید. املت شما بعد از پنج دقیقه آماده است.


  مدت زمان آماده سازی 5 دقیقه

مدت زمان پخت 8 دقیقه

🍥




ترافل_خرما


مواد لازم  100 گرم خرما  5 عد د  گرد و  3 عد د  بیسکویت پتی بور 

به مقد ار لازم  پودر نارگیل، پسته و یا کنجد

2 /1 پیمانه  گلاب


1 ابتدا خرماها را بشویید. بعد از شستن و خشک شدن خرماها، پوست و هسته آنها را گرفته و آنها را با غذا ساز له کنید.

2 گردو و بیسکویت را هم به کمک غذا ساز پودر کرده، در یک کاسه مناسب هر دو را با هم مخلوط کنید. سپس خرمای له شده را هم به آنها اضافه و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. 

3 اکنون به اندازه یک عدد خرما یا بزرگ تر، بسته به سلیقه تان، از مخلوط مواد برداشته و آن را گرد کنید. گلوله هایی  را که آماده کرده اید داخل پودر نارگیل، پودر پسته و یا کنجد و .... بغلتانید. 

4  ترافل ها را داخل ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.





کباب_کوبیده_سنتی 


گوشت ران گاو 250 گرم 

قلوه گاه گاو 300 گرم 

دنبه گوسفند 250 گرم

پیاز 250 گرم 

زعفران 1/2 قاشق چایخوری 

نمک و فلفل مقداری 

طرز تهیه :  پیازها را پوست بکنید و بشوید و با دنده ریز رنده یا چرخ کنید ، روی پیازها نمک بپاشید و 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس آب پیاز را بگیرید و داخل کاسه ای بریزید. 

گوشت ران ، قلوه گاه و دنبه را چرخ کنید سپس نمک بزنید و 10 دقیقه خوب ورز دهید سپس مخلوط گوشت را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود ، پس از استراحت به مخلوط گوشت و پیاز آب گرفته نمک و فلفل و زعفران بزنید و باهم چرخ کنید سپس خوب ورز دهید تا بافت گوشت چسبنده شود. 

برای به سیخ کشیدن ابتدا کاسه ای آب سرد در کنار دست تان قرار دهید ، دست تان را پیش از برداشتن مایه کباب با آب کمی مرطوب کنید ، کمی از مایه کباب بردارید واز اطراف شروع به پوشاندن سیخ کنید ، در پایان ابتدا و انتهای مایه کباب را به سیخ بچسبانید. 

پس از آماده شدن تمام سیخ ها را 1 ساعت داخل یخچال استراحت دهید ( بهترین نوع طبخ برای کباب کوبیده آتش ذغال است اما میتوانید کباب ها را درون فر نیز اماده کنید ). سیخ ها را روی ذغال بگذارید و با بادبزن شروع به باد زدن کنید ، آتش را آرام و یکنواخت باد بزنید تا زمانی که گوشت خودش را بگیرد ، پس از اینکه گوشت خودش را گرفت دیگر نیازی به باد زدن نیست ( در زمان طبخ کباب ها را چند بار روی هم بزنید تا روغنی که از کباب ها چکیده میشود به خورد کباب ها برود ). نکته ها : میتوانید گوشت را چرخ کنید و نمک بزنید و داخل فریزر بسته بندی کنید و در زمان تهیه کباب با پیاز آب گرفته مخلوط کنید و پس از 1 ساعت استراحت داخل یخچال به سیخ بکشید ، در بعضی از روش ها مایه کباب 1 شب داخل یخچال استراحت داده و سپس کباب میشود.




😊😊😊😊







لازانیا_کته_ایی


مواد لازم برای 8 نفر

2 ق س روغن زیتون بو دار

500 گرم گوشت چرخ کرده گوسفند یا مخلوط گوساله و گوسفند 

3 حبه سیر ( رنده شود )

2 ق چ نمک 

1 ق چ فلفل سیاه 

2 /1 ق چ فلفل قرمز

2 ق چ ریحان خشک 

2 ق چ پودر آویشن 

1 ق چ رزماری خشک شده 

450 گرم ورق لازانیا

4 /1 پیمانه ریحان تازه خرد شده 

450 گرم  گوجه فرنگی 

2 پیمانه آب

4 /1 پیمانه پنیر پارمسان 

1  پیمانه پنیر پیتزا ی رنده شده 

به مقدار لازم روغن سرخ کردنی 

1  قابلمه مناسبی را تا نیمه آب بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید و منتظر باشید تا بجوشد. در این فاصله روغن را در تابه متوسطی بریزید و گوشت را همراه با  سیر، نمک ، فلفل سیاه  و قرمز و سبزیجات معطر خشک  در آن تفت دهید . 8 دقیقه برای تفت دادن کافی است.

2 در این فاصله زمانی گوجه فرنگی ها را رنده کنید  . قابلمه ای آماده کنید و آب، گوجه فرنگی و روغن را در آن بریزید. ورقه های لازانیا  را در مخلوط آب و گوجه فرنگی قرار داده و 15 دقیقه یا تازمانی که آب آن تمام شود، حرارت دهید سپس پنیر پارمسان را همراه با گوشت اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید.

3 همه مواد را به تابه ای منتقل کنید . روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید سپس روغن زیتون بریزید در تابه  را بگذارید  و غذا را روی اجاق گاز دم کنید. در آخر لازانیا را با برگ ریحان تزئین کرده و سرو کنید .



🌸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی